Un institut de prognoze de piaţă din Germania a întocmit un clasament al maşinilor care îşi păstrează cel mai bine valoarea de piaţă. Dacia Sandero şi Duster au rezultate foarte bune în acest top. Clasamentul Bähr & Fess a luat în considerare toate cele 15 clase de autoturisme şi a indicat câte un câştigător pentru fiecare categorie.
Dacă tocmai aţi achiziţionat o maşină nouă, studiul vă arată cu câţi bani o puteţi revinde după cei patru ani luaţi în calcul de analişti. Pentru ca detaliile să fie cât mai clare, germanii au analizat o maşină cumpărată în octombrie 2010 şi care va fi revândută în octombrie 2014 contabilizând atât devalorizarea temporală, cât şi pe cea indusă de numărul mediu de kilometri parcurşi (15.000 km/an), dar şi de impactul apariţiei unei noi variante a respectivului model în intervalul 2010 - 2014.
VIDEO/Vezi aici o reclamă la Dacia Duster care a stârnit indignarea utilizatorilor youtube.com. Atenţie, reclamă cu conţinut xenofob!
Germanii arată că un autoturism nou îşi va pierde în primul an (după 15.000 de kilometri) până la 24% din valoare, iar în anii următori câte 5-6% anual. Devalorizarea mai depinde de clasa din care face parte maşina şi de felul în care se prezintă vehiculul la revânzare (kilometri la bord, starea tehnică, dotări).
În clasa mini Nissan Pixo Visia 1.0 ce are pe piaţa din Germania un preţ de vânzare de 8.180 de euro pierde la revânzare 4.295 de euro. Alte două modele din această clasă care te ajută să pierzi mai puţin sunt Ford KA 1.2 (a cărui valoare scade cu 4.536) şi Chevrolet Spark 1.0 (cu un preţ în 2014 mai mare cu 4.585 de euro).
Dacia, lider la subcompacte
De exemplu, în segmentul subcompacte al pieţei, Dacia Sandero cu motor de 1.4 litri, care are în Germania un preţ de 6.990 de euro, pierde cei mai puţini bani prin comparaţie cu orice alt concurent până în octombrie