Prăbuşirea avionului prezidenţial polonez la Smolensk a fost provocată de refuzul piloţilor de a se îndrepta spre alt aerodrom, a anunţat şefa Comitetului de aviaţie din Rusia, prezentând raportul final al anchetei, relatează RIA Novosti.
„Piloţii au primit mai multe mesaje despre condiţiile meteo proaste de pe aerodrom. Informaţiile au fost furnizate de controlorii aerieni belaruşi, de către cei din Smolensk şi de către echipajul unui avion polonez Iakolev Iak-40, care aterizase mai devreme pe aeroportul din Smolensk. Totuşi, echipajul avionului polonez a decis să nu îndrepte aeronava spre alt aeroport“, a spus şefa Comitetului de aviaţie din Rusia.
Echipajul şi-a asumat riscuri nejustificate, a subliniat Tatiana Anodina.
„Şeful echipajului avea ca obiectiv aterizarea cu orice preţ“, a subliniat ea.
Potrivit acesteia, prezenţa comandantului forţelor aeriene poloneze, Andrzej Blasik, la bordul avionului a exercitat o presiune psihologică asupra piloţilor.
Şeful aviaţiei militare poloneze, aflat în cabina avionului prăbuşit la Smolensk, avea alcool în sânge
Comandantul aviaţiei militare poloneze, Andrzej Blasik, care se afla în cabina avionului prezidenţial polonez care s-a prăbuşit la Smolensk, în aprilie 2010, avea alcool în sânge, a declarat ieri şefa Comitetului de aviaţie din Rusia, prezentând raportul final al anchetei, relatează RIA Novosti.
„Expertiza medico-legală a stabilit că şeful aviaţiei militare poloneze avea în sânge o concentraţie de alcool etilic de 0,6 la mie“, a precizat ea.
Oficialul a adăugat că, potrivit psihologilor specializaţi în aeronautică, prezenţa lui Andrzej Blasik în cabina piloţilor, în momentul prăbuşirii, ar fi exercitat o presiune psihologică asupra deciziei comandantului de bord şi l-ar fi determinat pe acesta să încerce aterizarea, în pofida riscurilor.
Accidentul aviatic d