"Domnul Bogatu m-a sunat şi m-a întrebat: Ce dracu transportăm acolo de e aşa de mare scandal în port?"
Planul libanezului Said Baaklini, la care a pus umărul şi Eugen Bogatu, directorul Direcţiei Domenii din cadrul CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, pare să fi fost mai mult decât un simplu tun de 60 de milioane de euro.
Motoarele cumpărate de firma lui Baaklini de la UCM Reşita, supraevaluate în facturi, ar fi trebuit să ajungă în Guineea cu ajutorul operatorului UMEX. În poveste au fost implicaţi mai mulţi oameni cu funcţie, mai ales de la nivel central. Arestat cu nu foarte mult timp în urmă, libanezul Said Baaklini a început să spună anchetatorilor cum s-a croşetat tunul. Şi aşa, unul după altul, numele importante au ieşit la iveală, iar pionii au fost traşi la răspundere, de justiţie sau de către presă. Una dintre persoanele care se pare că au jucat un rol în povestea urzită de arab este Radu Ancuţa, directorul ANCEX - Departamentul pentru Controlul Exporturilor, instituţie subordonată Ministerului Afacerilor Externe. Acesta a intervenit în cadrul emisiunii "Ora de foc" de la Realitatea TV şi a spus că avea informaţii despre exportul ilegal care urma să aibă loc în Portul Constanţa. "În data de 23 noiembrie 2010 am primit informaţii clasificate, de la organele abilitate, că în Portul Constanţa se va încerca un export care contravine legislaţiei româneşti şi care nu are toate avizele necesare. Informaţiile clasificate le veţi afla în momentul în care se termină ancheta. În momentul acela am vorbit la telefon cu şeful vămilor, domnul Radu Mărgineanu, care a şi dispus în aceeaşi seară ca în portul Constanţa să nu dea drumul la niciun export al firmei respective".
Ancuţa a dat amănunte şi despre întâlnirea sa cu Baaklini. "A doua zi mă pregăteam de plecare la Haga. M-am trezit în birou la mine cu domnul Said Bak