2010 a fost anul în care au fost luate cele mai drastice măsuri ale crizei: au fost tăiate salarii, au fost dați oameni afară, a fost majorat TVA. După toate acestea, ne întrebăm dacă 2011 va fi anul în care vom ieși din criză. Capital a realizat o serie de retrospective pentru anul trecut și, împreună cu reprezentanți importanți din diferite domenii, a creionat proiectii pentru 2011, astfel încât tu să-ți faci o imagine completă despre ce va fi în acest an.
FISCALITATE - Începutul anului trecut a stat sub semnul optimismului. Ministrul de finanţe de la acea dată, Sebastian Vlădescu dădea asigurări că România urma să aibă o creştere economică de 1,3%, că taxele importante, cota unică şi TVA, vor fi menţinute, iar măsurile dure de reformă vehiculate nu ar mai fost necesare. Experienţa a dovedit contrariul.
TURISM - Anul 2010 nu a fost extrem de dificil pentru turismul românesc. Românii au continuat să meargă în vacanțe, deși s-au reorientat către sejururi mai ieftine, cheltuind mai puțin cu transportul și cazarea.
IT - Anul trecut a fost un an plin de suprize pentru industria IT şi telecom. În 2010, Apple a continuat să fie în centrul atenţiei cu produsele sale iPhone şi noua jucărie iPad, Google a avut parte de multe scandaluri, însă a avut timp să îşi deschidă un birou şi în România, iar Ministerul Comunicațiilor a anunțat în ultima parte a anului intenția de a vinde pachetul deținut la Romtelecom.
AUTO - Anul 2010 a fost unul dintre cei pe care mulți actori importanți din industria auto ar prefera, dacă nu să îl scoată din calendar, măcar să îl treacă drept an sabatic.
RETAIL - Indiferent de segmentul pe care activează, cei mai mulți dintre retaileri au făcut pași mărunți către extindere în 2010. Puțin au fost cei agresivi, precum în anii de boom economic 2007, 2008. Achizițiile au avut loc pe segmentul magaz