Trecutul întunecat o prinde din urmă pe Lisbeth Salander, în al doilea film al seriei "Millenium"
În al doilea film inspirat de trilogia "Millenium", intră în scenă mafia rusă, foşti spioni KGB şi reţelele lor de prostituţie şi trafic de droguri. "Criminali mai periculoşi, asasinate mai înspăimîntătoare, legături de familie şi mai întunecate!", nota "Los Angeles Times".
Cu poliţia pe urme
"Fata care s-a jucat cu focul" reia o parte din enigmele lăsate în suspans în primul film şi lărgeşte aria de curprindere a răului. După un an de vacanţă, Lisbeth Salander se vede nevoită să regleze conturile cu propriul trecut şi cu poliţia, care-o declarase suspectă într-un lanţ de crime.
Aflăm cine este şi de unde vine această eroină ieşită din comun, pe care revista "Time" o compara, în termeni de cruzime şi inteligenţă, cu Hannibal Lecter: "un monstru cool", "capabilă să citească minţile oamenilor şi plină de dispreţ faţă de orice fel de autoritate".
Cuplu de succes
În anchetă, primeşte ajutorul jurnalistului Mikael Blomkvist, echivalentul poliţistului nonconformist din "action"-urile hollywodiene. Acesta investighează în paralel şi în răspăr cu autorităţile, îşi apără sursele, dar le dă o mînă de ajutor şi poliţiştilor. Prim-planul îi revine însă lui Salander, alias Noomi Rapace, al cărei tată e un cîntăreţ spaniol de flamenco şi a cărei mamă, actriţă suedeză, apare chiar în rolul mamei lui Lisbeth.
Topor contra tanc
În "Fata care s-a jucat cu focul", eroina lui Stieg Larsson schimbă deghizare după deghizare şi îşi multiplică instrumentele de obţinere a informaţiilor. Schimbă burghiul de tatuat cu toporul, iar lanterna de electroşocuri - cu o priză de 200.000 de volţi. Nimic exagerat, avînd în vedere că se confruntă, printre alţii, cu "Tancul Blond", care nu simte durerea şi cu un şef mafiot ca