Spaţiile stradale de la parterul blocului se află din nou pe primul loc în rândul preferinţelor comercianţilor
Retailerii vizează închirierea spaţiilor aflate în apropierea unei staţii de metrou, clădiri de birouri, dar unde au şi vad comercial
Retailerii nu se mai bat pe spaţiile din cadrul centrelor comerciale, ci urmăresc să închirieze suprafeţe în zonele stradale cu vad pietonal intens. Fie că este vorba de retailer de fashion sau din industria alimentară, aceştia caută aceleaşi lucruri, spaţii aflate în apropierea staţiilor de metrou, clădiri de birouri sau şcoli, grădiniţe. În acelaşi timp unii retaileri chiar au făcut deja astfel de mişcări, spre exemplu MIC.RO, Carrefour Express şi Metro Punct.
"În ultimele luni predomină închirierile de spaţii situate stradal, cele aflate la parter de bloc care sunt prin destinaţie spaţii comerciale. Din analiza cererilor înregistrate de către agenţie, observăm preferinţa comercianţilor către spaţiile stradale, la parter de bloc. Spaţiile comerciale amplasate stradal în Bucureşti sunt foarte căutate în special de către bănci, farmacii, show-room-uri, fast-food-uri etc, deci comercianţii se orientează spre spaţii stradale" , a declarat pentru Curierul Naţional Raluca Dobre, Marketing and Public Relation Manager, Galaxy Imob.
În ceea ce priveşte vânzarea, reprezentanta agenţiei imobiliare ne-a precizat că se caută spaţii pe arterele principale, la parter de bloc, cu o recuperare a investiţiei în 7-10 luni. Mai greu se vând spaţiile din centrele mari comerciale, în principal datorită faptului că vânzătorii selectează cu mare atenţie brandurile.
Interesul retailerilor, alimentat şi de reducerile de preţ
În urmă cu 2-3 ani preţurile chiriilor spaţiilor stradale erau foarte mari, dar acum aceste valori s-au ajustat mai ales pentru spaţiile fără vad comercial. "În anul 2008 pre