Fiule, îndreaptă volanul. La trecerea de pietoni, Maica Precista să te lumineze unde e frâna. Dar până atunci să ne rugăm Cuviosului Nectarie, ocrotitorul călătorilor. Gata, fiule? Calc-o!
Şi acum, întrebare: ce instituţie ar trebui să se ocupe de Serviciul Permise de Conducere, fără grijă c-o să-l reamenajeze în autoservire, cu agentul examinator pe scăunelul casierei? ("Ce-avem aici? O categoria B şi un C pentru vecinul dumneavoastră… Bună alegere. 500 de euro. Pungă doriţi?") Acum câţiva ani au luat Permisele de la poliţie şi le-au mutat la prefectură. Acum doi ani, un întreg serviciu d'ăsta a fost luat de la prefectură şi mutat la puşcărie - ocazie cu care, în palatele de domiciliu ale amploaiaţilor, s-au descoperit cele mai scumpe saltele din lume. Una de juma de milion şi alta de 300.000 de euro. Asta s-a întâmplat în Fabrica de şpagoferi din Argeş, după care au dibuit dealeri de carnete la Neamţ, după care la Harghita, după care la Bucureşti. Revenind: pe mâna cui ar trebui date carnetele?
Să ne uităm pe ultimul sondaj CCSB privind încrederea în instituţii. Pe ultimul loc, câştigat la mare luptă cu Parlamentul, a ieşit Guvernul. De Parlament chiar îmi pare rău. El ar fi putut împărtăşi cu şoferii o deprindere esenţială despinsă din activitatea sa: două ore conduci, două ore te laşi pe spate şi dormi. Câte vieţi salvate… Guvernul e exclus: ăsta nu dă nimic fără carnet de partid. Patru ani ar ieşi numai şoferi democraţi, patru ani numai liberali, patru ani numai… Ca să-ţi iei permis, civil fiind, singura soluţie ar fi să te faci ungur, că ăştia sunt tot timpul în guvern.
Urcând în topul încrederii, dar nu foarte mult, dăm de Justiţie. Absurd: nu zic nici de şpagă, nici de infringement, nici de influenţe politice. Zic doar că rezultatele de la "sală" s-ar pronunţa în cinci ani. Apoi dăm de poliţişti. Dar pe care să-i alegi: pe ăia de circulaţ