Deşi nu au un buget aprobat pe anul în curs, noii manageri ai unităţilor sanitare trecute, în urma descentralizării, la Primărie, susţin că stau mai bine cu cheltuielile decât în urmă cu două luni. Salvarea, spun ei, a venit de la Casa de Asigurări de Sănătate Timiş cu care spitalele au semnat acte adiţionale pentru prelungirea contractului de decontare a cheltuielilor, până în aprilie. Până atunci, Municipalitatea va stabili bugetul şi sprijinul pe care îl va acorda fiecărui spital din subordine, dau asigurări managerii unităţilor sanitare.
La “Victor Babeş” e nevoie de o reabilitare a clădirii
La finele anului trecut relatam despre greutăţile cu care se confruntau spitalele trecute în subordinea Primăriei Timişoara. Resursele financiare erau pe terminate, iar managerii se arătau îngrijoraţi mai ales în privinţa plăţii salariilor. Situaţia pare să se fi echilibrat între timp, iar 2011 se anunţă un an mai bun, consideră noii manageri unităţilor sanitare, asta chiar şi în lipsa sprijinului financiar acordat de Municipalitate, bugetul acesteia nefiind încă aprobat pe anul în curs.
Dacă în noiembrie, managerul Spitalului „Victor Babeş”, dr. Dorin Vancea, invoca necesitatea unei rectificări bugetare urgente, noua conducere susţine că situaţia nu este chiar atât de neagră. “Noi ne autofinanţăm, iar până în luna aprilie, probabil, vom funcţiona pe acte adiţionale încheiate cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Timiş. De la Primărie nu putem aştepta deocamdată sprijin, pentru că încă se discută despre buget, care va fi finalizat pe la mijlocul lunii februarie. Cea mai mare parte din banii noştri vin de la Casă, de acolo ne acoperim cheltuielile”, declară Maria Cerbu, noul manager al Spitalului “Victor Babeş”.
Potrivit acesteia, în momentul în care va fi posibil sprijinul Primăriei, prioritare vor fi dotarea cu ap