Autorii străini de succes au început să folosească canalul YouTube pentru a posta clipuri de promovare a cărţilor lor, asemenea trailerelor pentru filme. În România, doar câţiva scriitori au atacat mediul virtual.
Unul dintre cei mai bine vânduţi autori în lume nu este scriitor, ci bucătar, celebrul Jamie Oliver care a apelat la o nouă soluţie de promovare a celui mai recent volum. Vestitul maestru îşi prezintă cartea pe YouTube, promiţând că poate transforma pe oricine din sclavul cuptorului cu microunde într-un mic expert în propria bucătărie, observă jurnaliştii de la The Independent. La fel procedează şi una din cele mai apreciate bucătărese din Marea Britanie, seducătoarea Nigella Lawson, lăudând în cele două minute postate pe internet virtuţile celei mai recente cărţi de bucate, pomenind în acelaşi timp şi despre cuptorul din casa ei, despre copiii şi fraţii săi şi alte lucruri care ar putea stârni oricui dorinţa inconştientă de a face parte din lumea sa.
Clipurile sunt realizate de Waterstones.com, site-ul celebrei edituri britanice, sunt bine făcute din punct de vedere comercial, aşteptându-te parcă să simţi aromele reţetelor prezentate de cei doi autori. Însă editura nu se află la prima tentativă, realizând de mult videoclipuri de promovare pe YouTube a propriilor produse pentru a crea o legătură cu noile apariţii. Aşa s-a întâmplat şi în cazul unor titluri semnate de Ian McEwan („Solar") sau de Jacqueline Wilson, autoare de cărţi pentru copii. Cei doi scriitori sunt sobri, făcând un sumar şi scurte lecturi din cărţile lor, preferând această variantă unei reclame zgomotoase, şi nefolosindu-se de şarmul lor în încercarea de a determina achiziţionarea cărţilor.
„Cumpără această carte"
De altfel, editura Waterstone şi-a accentuat în ultimul timp campaniile de publicitate, folosindu-se de adevărate trailere (precum cele de promovare a fi