Mâine se dă startul sezonului de reduceri, românii putând cumpăra produse din colecţia de toamnă-iarnă la preţuri cu până la 70% mai mici faţă de nivelul iniţial.
Toate magazinele grupului Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte de pe piaţa locală, cu afaceri de circa 75 de milioane de euro în 2009, vor oferi reduceri după ce au cerut aprobarea Primăriei sectorului 6, potrivit informaţiilor oferite ZF de către reprezentanţii primăriei.
"Zara, Pull and Bear, Bershka şi Stradivarius, care îşi desfăşoară activitatea în centre comerciale precum AFI Palace sau Plaza România, sunt câteva dintre cele 20 de companii care au depus cereri pentru a putea aplica reduceri de sezon în magazine", spun reprezentanţii Primăriei sectorului 6. Dintre cele 20 de cereri primite de primărie de la jucătorii din piaţă, cele mai multe au venit din partea marilor centre comerciale.
De ce e necesară notificarea primăriei
Magazinele din marile oraşe ale României au avut în fiecare zi din ultimul an afişate reduceri de preţ în vitrine, dar cu toate acestea, campaniile legale de reduceri sunt doar două pe an (sezonul de iarnă - 15 ianuarie şi cel de vară). În afara acestor campanii, retailerii pot opera reduceri de preţ sub forma unor promoţii care vizează doar anumite produse.
"Potrivit Ordonanţei de Guvern numărul 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, comercianţii trebuie să notifice primăria în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea doar atunci când este vorba de vânzări de soldare sau de lichidare. Această formă de vânzare este definită drept orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea "soldare/soldări/solduri" şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri sezoniere dintr-o structură de vânzare cu amănuntul", explică Alina Lăc