Operatorii economici din Ungaria au transportat în 2010 circa 2,5 milioane tone de marfă pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, din totalul de 12,3 milioane.
Început de Gheorghiu-Dej în 1950 (se pare că la sugestia directă a lui Stalin) şi continuat şi inaugurat de către Nicolae Ceauşescu, în 1984, Canalul Dunăre-Marea Neagră este acum folosit mai mult de străini decât de români. „Din anul 2000, traficul de marfă extern a cunoscut o curbă ascendentă, ajungând în anul 2010 să depăşească pentru a doua oară consecutiv traficul de marfă intern", se arată într-un comunicat de presă al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile. Cele mai mari volume de mărfuri în traficul internaţional au venit din Ungaria, cu aproximativ 2,5 milioane tone marfă, din Serbia, cu două milioane tone marfă, şi Bulgaria, cu un milion tone marfă. Fără deschidere directă la mare, Ungaria şi Serbia sunt ţările care pot profita cel mai mult de pe urma canalului, pentru import-export. Marfa cu cea mai mare pondere în trafic au fost cerealele, cu un volum de 4,377 milioane tone marfă, în creştere cu 20% faţă de 2009.
În ceea ce priveşte traficul intern, reluarea transportului de materie primă către Combinatul siderurgic Galaţi a însemnat o dublare a transportului de minereu de fier faţă de anul 2009, cu un volum de 2.211 mii tone marfă. Minereurile neferoase, cu cele peste un milion de tone marfă înregistrate în 2010, au reprezentat o revigorare a combinatului de la Tulcea, cât şi a celor din Serbia şi Ungaria cu transportul de bauxită. Anul 2010 a confirmat creşterea continuă a transportului de produse petroliere, acesta ajungând la aproximativ 500.000 tone marfă. „Anticipăm o creştere şi mai mare pentru anul 2011, semn de ieşire din criză a economiei naţionale şi a ţărilor riverane Dunării", se arată în comunicatul CNACN.
* În total, în anul 2010, pe canalele navigabile s