Producatorul de materiale de constructii Ruukki Romania, sucursala grupului finlandez Rautaruukki, a inregistrat o cifra de afaceri de 37,3 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 13% fata de rezultatul din 2009, peste estimarile initiale de 10%.
Avansul din 2010 al business-ului s-a datorat lucrarilor de renovare din zona rezidentiala, proiectelor logistice si exporturilor.
“Am reusit sa crestem pe fiecare dintre segmentele pe care suntem prezenti pe piata. In anul 2010 a fost foarte importanta capacitatea companiilor de a prevedea directiile de dezvoltare ale pietelor pe care sunt active. De exemplu, Ruukki Romania a reusit sa vanda mult pe piata rezidentiala. Pare paradoxal, dar a existat pe acest segment un trend care a putut fi observat inca din 2009, respectiv o concentrare a activitatii din acest domeniu pe lucrarile de renovare. Faptul ca am prevazut acest trend ne-a ajutat sa ne concentram eforturile spre o directie realista”, spune Marian Pirvu, vicepresedintele Ruukki Construction pe Romania si Bulgaria.
Grupul finlandez este prezent pe piata locala prin intermediul diviziilor Construction (solutii pe baza de metal pentru constructii rezidentiale, comerciale si de infrastructura) si Metals (otel, otel inoxidabil si aluminiu sub forma de produse standard sau speciale, parti si componente).
Principalele grupe de produse comercializate de Ruukki in Romania sunt structurile metalice, tigla metalica si panourile termoizolante. Compania a reusit sa creasca in 2010 pe toate grupele de produse pe care activeaza.
Pe zona de logistica, producatorul de materiale de constructii a participat la doua dintre proiectele importante demarcate in cursul anului trecut. Ruukki Romania a castigat un contract de doua milioane de euro la viitorul centru logistic al lantului de supermarketuri Mega Image, care va fi amplasat in orasul Popest