Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a scos la licitaţie zece staţii de cale ferată pe care ar urma să le modernizeze, valoarea totală estimată a contractelor, fără TVA, fiind de 332,8 mil. lei (aproape 80 mil. euro).
Demersul face parte din promisiunile lansate pe ultima sută de metri a anului 2010 de ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, care vizau, printre altele, modernizarea a 21 de gări din oraşele mari din ţară în urma unei investiţii de 227 milioane de euro.
Gările scoase la licitaţie ieri sunt Botoşani, Vaslui, Piatra-Neamţ, Brăila, Piteşti, Sfântu Gheorghe, Târgu-Mureş, Giurgiu, Slobozia Veche şi Călăraşi Sud, potrivit anunţurilor de participare publicate pe e-licitatie.ro.
Cea mai scumpă modernizare va fi cea a gării din Piteşti, contract estimat la 60,3 milioane de lei (14,2 milioane de euro), fără TVA. La polul opus, lucrările de modernizare vor costa cel mai puţin în cazul gării din Giurgiu, respectiv 14,5 milioane de lei (3,4 milioane de euro), fără TVA.
Şefii de staţie nu au voie să comenteze asupra stării în care se află gările respective, au declarat reprezentanţii regionalei CFR SA Iaşi, iar purtătorul de cuvânt al CFR SA nu a putut fi contactat până la închiderea ediţiei.
Lucrările de modernizare pentru cele opt gări vor include construcţia de căi ferate, realizarea unor conducte de linii de comunicaţii şi electrice, dar şi construcţia unor clădiri.
"O singură companie poate să realizeze toate aceste lucrări, mai greu ar fi pentru o firmă care se ocupă strict de construcţii de clădiri să participe la o astfel de licitaţie pentru că ar implica şi reabilitarea sau modernizarea căii ferate. Nu e prima oară când CFR SA scoate în calup modernizări de gări, s-a întâmplat la fel cu aşa-numitele euro-gări din oraşele mari precum Galaţi sau Constanţa", a declarat Adrian Mantu, inginer tehnic în cad