Procedura de examinare a viitorilor şoferi este mai laborioasă, pentru a se alinia astfel la practicile Uniunii Europene.
Proba de traseu pe timp de noapte şi creşterea duratei efective de examinare sunt principalele exigenţe pe care trebuie să le facă faţă viitorii candidaţi la examenul pentru permisul auto.
Dacă anul trecut doar unul din cinci candidaţi la examenul de conducere auto a reuşit în final să obţină dreptul de a conduce autoturisme pe drumurile publice, alegându-se în buzunar cu mult doritul permis, anul acesta este posibil ca lucrurile să stea mai rău pentru cei care se vor şoferi.
Acest lucru se datorează noilor modificări legislative care transpun în practică directive ale Comisiei Europene, ţara noastră urmând să aibă o legislaţie armonizată cu cea europeană în ce priveşte procedura de examinare.
În linii mari, examenul auto nu se modifică substanţial, însă cresc exigenţele în ceea ce-i priveşte pe candidaţi. Mai precis, începând de luna viitoare, aceştia vor fi examinaţi şi noaptea, lucru care până acum nu s-a întâmplat niciodată.
Examen noaptea
„Nu ştiu ce să spun, dacă este ghinion că voi avea eu parte de condiţii puţin mai dure de examinare. Mă gândesc că poate e în ajutorul meu să fiu examinat seara, pentru că mă interesează ca atunci când intru în posesia permisului să fiu stăpân pe mine. De altfel, am cursuri programate la şcoala de şoferi şi seara", spune cursantul Tiberiu Nedelcu, care nu a mai susţinut până acum examen.
Pe lângă proba de noapte, timpul efectiv alocat probei practice de traseu creşte la 25 de minute, ceea ce înseamnă că examinatorul îl va supune pe candidat la mai multe manevre speciale, cum ar fi mersul înapoi, întoarcere, parcare şi frânare pentru a opri cu precizie.
„Acest lucru nu înseamnă că se pot face abuzuri, pentru că o altă reglementare obligatorie este ca ex