Călătoriile pentru cumpărături în oraşe precum Milano, Viena, Budapesta, Dubai, Istanbul şi Lisabona au devenit, în ultimii ani, un obicei pe care cât mai mulţi români încep să îl adopte.
Reducerile mari pe care le au magazinele din aceste metropole, combinate şi cu pachete speciale (de două până la 7 zile) oferite de agenţiile de turism, fac din tursimul cumpărături un trend al primelor două luni din an. „Jumătatea şi sfârşitul lunii ianuarie reprezintă o perioadă prielnică pentru ca turiştii să-şi achiziţioneze bileţele de shopping", explică Sorin Stoica, proprietarul agenţiei de turism Eturia.
Dacă până nu de mult la cumpărături în afara ţării mergeau doar românii cu venituri peste medie care cheltuiau mii de euro doar pentru a purta X sau Y etichetă, acum din ce în ce mai mulţi turişti apreciază tocmai raportul calitate-preţ din magazinele din afara ţării. „Turiştii aleg varianta shoppingului în străinătate datorită raportului mult mai bun calitate-preţ pe care îl găsesc acolo, în comparaţie cu România. Produsele mărcilor cunoscute (mai ales pe partea de modă) pot fi achiziţionate la preţuri sensibil mai mici din străinătate decât de la noi", explică şi Simona Veteleanu, director general al agenţiei de turism TravelBiz. Astfel, clientul câştigă pe două fronturi: vizitează o metropolă, dar face şi cumpărături la tarife mai bune decât în ţară.
City break-urile sunt ideale pentru cei care-şi doresc să îmbine un program de vizitare a obiectivelor turistice cu un orar de cumpărături, astfel că agenţiile recomandă pachete de câte trei-patru zile. „De obicei sunt preferate pachetele cu avion şi cazare, iar dacă este vorba de destinaţii apropiate, precum Budapesta sau Viena, se merge mult pe varianta transportului pe cont propriu. Pentru destinaţiile mai scumpe (Dubai, Hong Kong sau Singapore) se optează pentru pachete mai complexe de servicii, inclu