- Comentariu - nr. 702 / 14 Ianuarie, 2011 Conform analistilor economici, Romania este fruntasa in Uniunea Europeana la cresterea pretului benzinei. Carburantii s-au scumpit in doar zece zile de trei ori, cel mai ieftin sortiment ajungand la un nou prag istoric de peste 5 lei/litru. De aceea, deloc intamplator, consumatorii de rand ameninta cu protestele. De ce s-a ajuns aici? Pentru ca, una din cele mai avantajoase afaceri cu statul roman din toate timpurile a inceput in decembrie 2004, pe cand, cu un simplu vot, alesii nostri au decis sa privatizeze Societatea Nationala a Petrolului PETROM SA Bucuresti. La aceasta a "contribuit" insusi Traian Basescu, la acea vreme ministru al Transporturilor, care, in 2004, a semnat un memorandum cu Banca Mondiala prin care statul roman isi asuma privatizarea companiilor energetice si a sistemului bancar. Rezultatul instrainarii il simtim, azi, cu totii. Acum, in 2011, grupuri de soferi din toata tara si-au aratat nemultumirea fata de preturile exorbitante la care au ajuns carburantii, iar seful BNR, Mugur Isarescu, a tras un semnal de alarma inca de acum doua luni fata de modalitatea in care marile companii stabilesc tarifele. Bineinteles, ca de obicei, premierul Emil Boc "s-a trezit" abia luni, cerand explicatii in stanga, in dreapta institutiilor abilitate. E si acesta un fel de a te face ca lucrezi, ca te "intereseaza" de soarta consumatorilor! Sa mentionam ca, potrivit lui Ion Tache, presedintele Asociatiei Benzinarilor Particulari _ citat de mai multe ziare centrale _, numai in 2010, benzina si motorina s-au scumpit cu 30%. Apoi, o noua majorare de pret a fost operata la 1 ianuarie, odata cu cresterea accizei la carburanti, cand s-a ajuns _ cum mentionam mai sus _ ca benzina sa coste peste 5 lei litrul, iar sortimentele de top sa se apropie de 6 lei/litru. Deci, ca de obicei, perdantii suntem noi, marea masa a romani