- Comentariu - nr. 702 / 14 Ianuarie, 2011 La intrarea in tara _ dupa un periplu european _, mureseanul Z.M. ne-a relatat urmatoarele: "Budapesta _ Ungaria mi-a lasat o impresie excelenta, pentru ca are sosele si magistrale de buna calitate, ca peste tot in Europa Occidentala. Dar _ continua Z.M. _ de pe la Bors si Nadlac incoace sapaturi, gropi, mizerie, parca era alta lume. Oare nu fusesera amandoua tari sub sovietici? Nu facusera parte din acelasi Est? Nu aveam noi in 1989 un avantaj financiar deosebit, un capital de Stat de miliarde de dolari? Nu facusem conversiunea la capitalism cam la fel?, intreba retoric mureseanul nostru. Ba da. Si, cu toate acestea, Ungaria inoata in lumini si are sosele excelente, iar noi parem, de la Bors si Nadlac incoace, ca am luat-o cu 50 de ani inapoi". Alte intrebari: "De ce in Ungaria fostele grajduri ale colectivelor agricole erau intacte si produceau, iar campurile erau cultivate, in timp ce la noi grajdurile si saivanele se devasteaza, iar miile de hectare stateau si stau si acum nelucrate? Ce politica e asta, domnilor guvernanti si administratori? Unde sunt luminile noastre, la voi acasa? Unde sunt soselele noastre, la voi in curte?". Fara comentarii… … Unul se impune, totusi: daca e sa ne referim doar la constructia de autostrazi, de 20-21 de ani, noi avem mai multe planuri decat realizari. Dovada: in anul de gratie 2010, Romania avea un kilometru de autostrada la 1.000 de kilometri patrati, in timp ce media europeana era de 20 de kilometri. O alta constatare. La ora actuala, Ministerul Transporturilor investeste anual sume relativ mici in constructia de autostrazi si drumuri, tinand cont de faptul ca Romania trebuie sa construiasca peste 4.600 de kilometri de autostrada pentru a ajunge la nivelul unor tari ca Portugalia, Franta, Spania sau Danemarca, Romania avand in prezent circa 270 de kilometri de autostrada. Din pacat