Inginerul francez Mougin Georges a lucrat 35 de ani la un proiect inedit, care consta in transportarea unui aisberg pe Oceanul Atlantic.
Ideea francezului de a transporta un aisberg din Groenlanda pana in insulele Canare pare a avea sustinere acum din partea companiei Dassault Systemes, precizeaza Maxi Sciences.
Voiajul ar dura aproximativ 5 luni, iar aisbergul ar fi folosit pentru racirea centralelor de tip OTEC, bazate pe diferentele de temperatura dintre straturile de apa ale oceanului (gradient de temperatura), fiind in acelasi timp si o sursa de apa potabila. Beneficiarii proiectului ar fi state precum Portugalia, Maroc si insulele Canare.
Deplasarea aisbergului de milioane de tone pe Oceanul Atlantic ar fi favorizata de curentii oceanici, remorcherul fiind folosit numai pentru directionarea sa. Se pare ca proiectul va fi functional in urmatorii ani, cand se doreste deplasarea unui aisberg care cantareste aproximativ 7 milioane de tone, care se gaseste in zona Newfoundland, Canada.
O tesatura sintetica speciala va inveli aisbergul care, pana la destinatie, in 141 de zile, ar pierde totusi aproape o treime din masa sa. O experienta, care va verifica validitatea unui astfel de proiect, va avea loc in 2012, in Terra Nova.
Inginerul francez Mougin Georges a lucrat 35 de ani la un proiect inedit, care consta in transportarea unui aisberg pe Oceanul Atlantic.
Ideea francezului de a transporta un aisberg din Groenlanda pana in insulele Canare pare a avea sustinere acum din partea companiei Dassault Systemes, precizeaza Maxi Sciences.
Voiajul ar dura aproximativ 5 luni, iar aisbergul ar fi folosit pentru racirea centralelor de tip OTEC, bazate pe diferentele de temperatura dintre straturile de apa ale oceanului (gradient de temperatura), fiind in acelasi timp si o sursa