Românii au cheltuit peste 8 miliarde de euro în hipermarket, în 2010. În al doilea an al crizei, vânzările Carrefour au scăzut cu doar 0,4%
Afacerile marilor retaileri de pe piaţa locală par să fi trecut cu bine peste încă un an de recesiune. Săptamana trecuta Carrefour a anunţat că din magazinele pe care le deţine românii au cumpărat bunuri în valoare de 1,13 miliarde de euro, în 2010.
Cifra este cu doar 0,4% mai mică decât cea consemnată în 2009. Spre comparaţie, în Franţa, Carrefour a avut vânzări de circa 41,8 miliarde de euro şi de peste 100 de miliarde de euro, la nivel mondial.
De altfel, retailerii ocupă locuri fruntaşe în topul celor mai mari companii care activează în România.
Astfel, conform criteriului cifrei de afaceri, Metro Cash&Carry Romania ocupă poziţia a patra în acest clasament, cu vânzări aferente anului 2009 de 1,35 miliarde de euro, potrivit studiului "100 companii" realizat de FinMedia. Carrefour se clasa pe locul al nouălea în acest top, cu o cifră de afaceri care depăşea încă de acum doi ani pragul miliardului de euro.
Operatorii magazinelor Kaufland şi Cora se regăsesc şi ei în grupul select al companiilor cu vânzări impresionante, cu 778 de milioane de euro şi respectiv 400 de milioane de euro, potrivit unor estimări ale Ziarului Financiar.
Cei mai mari 15 jucători de profil de pe piaţa românească au realizat în 2009 vânzări cumulate de aproape opt miliarde de euro. Cifra consemnează însă o scădere de jumătate de miliard de euro faţă de 2008, după cum se arată într-un studiu al companiei poloneze de cercetare a pieţei PMR.
Secretul succesului: de la "preţurile mici" la prosusele cu marca hipermarketului
Tot marile lanţuri de magazine au fost cele care s-au adaptat rapid la mutaţiile provocate de criză în comportamentul consumatorului român.
Deviza "preţurilor mici" a făcut ca, spre exemplu,