Firmele de taximetrie aeriană și-au diversificat atât de mult oferta încât la bordul aeronavelor poți nu numai călători prin Europa, ci să-ți faci și nunta sau să organizezi un teambuilding.
Săptămâna trecută, presa și gurile rele au vuit la auzul veștii că președintele a evitat aglomerația infernală de pe Valea Prahovei, optând pentru întoarcerea în București pe calea aerului: mai exact, cu un elicopter. În realitate, o bună parte dintre cei care au ridicat din sprâncene și-ar fi permis, la rândul lor, să recurgă la aceeași soluție: un zbor cu elicopterul (atenție, dus-întors) București - Valea Prahovei costă, dacă apelați la serviciile companiei Efly, 400 de euro.
Este vorba de o ofertă specială, în general firmele de profil aplicând taxarea pe ora de zbor, nu pe rute anume. Iar prețurile variază serios, între 200 de euro, de pildă, pentru un avion CESSNA 172S, și 1.760 de euro, pentru un elicopter VIP EC-155.
Aceasta, în condițiile în care cei mai mulți operatori de taximetrie aeriană au redus tarifele începând cu 2009, în unele cazuri cu o pondere de până la 30%. Și este puțin probabil ca prețurile să mai crească prea curând.
„În 2010, am avut cu 10% mai puțini clienți decât în 2009 și încasări cu 15% mai mici pe segmentul aerotaxi, dar, pentru 2011, estimăm să revenim la nivelul vânzărilor din 2009“, spune Cristina Mitchievici, responsabila cu comunicarea a unuia dintre principalii jucători de pe această piață, Regional Air Services (RAS).
De reținut, totuși, că 2009 a fost un an extrem de nefast pentru acest tip de business, companiile raportând scăderi cu până la 70% a numărului de clienți corporate, segmentul pe care se bizuie majoritatea operatorilor.
Un business la extreme
Totuși, spune reprezentanta RAS, în continuare „cea mai mare parte a cererilor de aerotaxi este asigurată de companiile mari din România și