20.000 de internauţi folosesc o aplicaţie pentru Twitter creată de Nelu Lazăr. După 14 ani în industria on-line, antreprenorul crede că orice idee strălucită poate deveni un succes mondial.
Profesia sa este inginer de design, pe care a practicat-o în România, după ce a absolvit Universitatea "Transilvania" din Braşov. În 2004, nemţeanul Nelu Lazăr a plecat în Statele Unite. Acum are 34 de ani şi lucrează pentru o firmă de inginerie. Însă cunoscut a devenit odată cu Jooveler şi Tweetvisor, un portal turistic, respectiv o aplicaţie care te ajută să îţi administrezi conturile de Twitter. Până să lanseze cele două proiecte, Nelu Lazăr mai avusese câteva tentative.
Primul magazin de oferte turistice
"Printre primele proiecte de business on-line se numără MagicTours.ro", spune Nelu Lazăr. Proiectul, început în 2005, îşi propunea să atragă turiştii străini să viziteze România. În fond, era o agenţie de turism. Dar, din acest proiect, s-a desprins Goovel.net, socotit primul magazin de oferte turistice din România.
Ideea era simplă: un loc unde agenţiile de turism plăteau pentru a trimite oferte turiştilor. Adică turistul trimitea cerinţele sale pentru vacanţă, iar agenţia îi trimitea o ofertă, prin Goovel. Pentru aceasta, agenţia plătea o taxă de câteva zeci de eurocenţi. Dacă Goovel se limita la România, succesorul său, Jooveler.com, ţintea turismul internaţional.
Lansat în 2008, serviciul este folosit de operatori turistici pentru cererea şi ofertarea de vacanţe turistice, bilete de avion, hoteluri, croaziere sau diverse combinaţii de servicii turistice.
Nelu Lazăr explică schema profitului: "Jooveler. com a oferit credite gratuite la înscrierea în sistem, credite care puteau fi folosite pentru a răspunde cu oferte turistice utilizatorilor care lansau cererile. O parte dintre operatorii turistici au începu