Prostituţia şi presa tipărită sunt mai apropiate decât s-ar crede. Într-o anumită măsură, se susţin reciproc. Dacă paginile de ştiri ale publicaţiilor dezvăluie cazurile condamnabile de sclavie sexuală şi supun oprobiului public actele infractorilor, paginile de publicitate promovează anunţurile plătite de, înşişi, proxeneţii care-şi exploatează victimele pe piaţa neagră a sexului. Realitatea a fost verificată în Spania, unde, deşi prostituţia este legală, doar 5% din femei o practică din proprie iniţiativă.
Ana (nume fictiv) este o româncă, în vârstă de 23 de ani, care a căzut victimă unei reţele de proxeneţi din Spania. "Serviciile" ei au fost promovate prin anunţurile publicitare din presă, informează publicaţia "La Razon". Citeşte pe adevarul.es povestea Anei
40 de milioane de euro mişcă, anual,pe piaţa anunţurilor sexuale din Spania
Sursa citată scrie că ea este doar una din cele 400.000 de femei care practică prostituţia în Spania, potrivit unui raport prezentat la Congresul Deputaţilor. Dintre acestea, doar 5% au ales ele, însele, să-şi câştige existenţa din sexul plătit. Astfel, 95% din prostituatele din Spania sunt, de fapt, victime ale reţelelor de proxeneţi, au atras atenţia reprezentanţii Confederaţiei de Femei din cadrul sindicatului "Uniunea Generală a Muncitorilor" din Spania. În acest context, cele 40 de milioane de euro care mişcă, anual, pe piaţa publicităţii formate din anunţuri sexuale ridică numeroase probleme.
Business-ul prostituţiei din Spania, în cifre
Poliţia spaniolă a descoperit, chiar săptămâna trecută, o reţea de prostituţie activă în Ávila şi Ferrol, care-şi promova victimele în mass-media. Anunţurile de publicitate pentru servicii sexuale au dat de gol, în iulie 2010, alte două grupări de proxeneţi.
Află cât poate câştiga o publicaţie tipărită, pe zi, din anunţurile sexuale de la mica publicitate @N