CFR SA organizează pe 15 martie licitaţia pentru modernizarea gării din Târgu-Mureş. Eurogara mureşeană va costa peste 10 milioane euro. Proiectul va fi realizat în doi ani.
Compania CFR SA a lansat joi patru anunţuri de licitaţie în vederea modernizării a zece staţii de cale ferată. Pentru lucrări de modernizare a staţiilor din Târgu-Mureş, Giurgiu, Slobozia, Călăraşi, Sfântu Gheorghe, Botoşani, Vaslui, Piatra Neamţ, Brăila şi Piteşti, sunt estimate costuri totale de 332,8 milioane de lei, fără TVA. Lucrările vor fi finanţate din fonduri nerambursabile de la Comisia Europeana prin FEDR (69.25%) şi contribuţia de la bugetul de stat (30.75%). Contractele se vor derula pe o perioadă de doi ani de la data atribuirii, excepţie fiind staţia Piteşti ce trebuie modernizată în trei ani. În alegerea ofertei câştigătoare preţul va avea o pondere de 80%, iar propunerea tehnică de 20%.
Premieră – modernizare
Licitaţia pentru atribuirea contractului “Lucrări de modernizare a staţiilor de cale ferată Sfântu Gheorghe şi Târgu-Mureş”, se va desfăşura în 15 martie, ora 11.30 la sediul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. Valoarea estimată a achiziţiei este de 86.951.562 lei fără TVA, din care circa 45 milioane lei pentru proiectul mureşean (aprox 10,4 milioane euro – n.r.). Gara mureşeană a fost realizată în 1948 şi de-atunci niciodată nu a fost prinsă într-un proiect de modernizare. “Este vorba acum despre o recompartimentare a spaţiilor, conceptul de eurogară prevede realizarea unui culoar de acces direct din spaţiul stradal spre linii, de-o parte şi de alta vor fi casele de bilete, birourile de lucru şi relaţii cu publicul, respectiv spaţii pentru diverse servicii”, a explicat şeful Staţiei CFR Călători Târgu-Mureş, Vasile Bora. Traficul actual prin gara mureşeană este de aproximativ 35.000 de călători, dar conform lui Bora, CFR SA are elaborată o strateg