Trei din patru adulţi cu venituri mari din oraşe citesc săptămânal ziare sau reviste, potrivit unui studiu recent realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor. Peste 75% din persoanele adulte cu vârsta sub 64 de ani, din oraşele cu peste 50.000 locuitori, citesc săptămânal un ziar sau o revistă.
O cercetare realizată de BRAT în perioada octombrie 2009 - octombrie 2010 care măsoară audienţa presei scrise relevă faptul că 4,8 milioane de români citesc o dată pe săptămână un ziar sau o revistă.
Astfel, cele mai recente date furnizate de BRAT arată că ziarele şi revistele continuă să atragă consumatori cu putere de cumpărare. Circa 82% din populaţia adultă din gospodăriile cu venituri lunare de peste 1.000 de euro citeşte săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă, în ediţie tipărită sau online.
În rândul femeilor cu funcţie de conducere din această categorie, procentul ajunge la 90%, 84% din acestea citind varianta tipărită a publicaţiilor. De asemenea, procentul persoanelor cu studii superioare care citesc ziare sau reviste lunar ajunge la 89%.
Cele mai recente date furnizate de SNA FOCUS arată că ziarele şi revistele continuă să atragă consumatori cu studii superioare care sunt dispuşi să îşi cheltuiască banii pe diverse produse sau servicii, fie ele de bază sau de lux.
Astfel, consumatorii care citesc ziare şi reviste au fost împărţiţi în diverse categorii: 90% din femeile active care au făcut cumpărături în ultima lună într-un centru comercial sau hipermarket, 85% dintre cei care au fost într-o vacanţă în ultimul an, 82% din cei care intenţionează să-şi achiziţioneze un imobil şi 86% din cei ce intenţionează să achiziţioneze un automobil în următorul an.
BRAT furnizează date referitoare la auditul tirajelor publicaţiilor din presa scrisă. Din 2002, BRAT este furnizorul oficial al rezultatelor de audienţă pentru presa scrisă