Dan Pavel, proprietarul magazinelor Benvenuti
Dan Pavel, proprietarul magazinelor Benvenuti, spune că anul 2010 a mers mai bine, iar la capitoul profit speră să fi câştigat suficient pentru a-şi acoperi pierderea din 2009. Cel mai dificil an pentru Benvenuti de la înfiinţarea companiei a fost chiar 2009, când compania a intrat pe pierderi, de 1,8 mil. lei (420.000 de euro), la afaceri de 35,2 mil. lei (8,3 mil. euro).
"Anul 2010 a fost în mod absolut mai bun decât 2009. Lucrurile au început să meargă mai bine încă din toamna lui 2009, mai exact din septembrie, după ce am reuşit să avem un echilibru între venituri şi cheltuieli", povesteşte acum Dan Pavel, eliberat de spectrul negativ care plana asupra companiei cu mai puţin de doi ani în urmă.
Pentru 2010 Pavel vorbeşte despre afaceri similare celor din 2008, de circa 11,7 milioane de euro. La nivelul anului 2008, profitul companiei era de 810.000 de euro.
Chiar dacă 2010 a mers mai bine, pentru 2011 Dan Pavel nu are aşteptări foarte mari, însă speră la o creştere uşoară a cifrei de afaceri comparativ cu anul care tocmai s-a încheiat, scrie revista BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).
A învăţat lecţiile crizei
Oricum, de acum înainte prudenţa este cuvântul de ordine al lui Pavel, în special când vine vorba de extindere: "2009 ne-a făcut să ne gândim de trei ori până să luăm o decizie ce vizează dezvoltarea pe orizontală".
După doi ani în care a consolidat businessul Benvenuti, în 2011 Dan Pavel are în plan să repornească procesul de dezvoltare a reţelei de magazine. Nu vorbeşte însă de cifre mari sau de viteză. Ca aproape toată lumea, şi Dan Pavel a învăţat lecţiile crizei.
În 2009, pentru a optimiza raportul venituri - cheltuieli Dan Pavel a fost nevoit să reducă personalul cu 20% (până la numărul actual de 245 de angajaţi) şi să realizeze reduceri de costuri pe to