Craiova şi Cârcea se ceartă în instanţă pentru teritoriul administrativ pentru uzina Ford. Miza o reprezintă impozitele pe care le plăteşte uzina pe teren, pe clădiri şi pe autoturisme. Pentru prima dată, Cârcea promite oficial că va construi utilităţi şi drumuri până la fabrica Ford. În acelaşi timp, Craiova se bate cu pumnul în piept că terenurile Ford aparţin municipalităţii.
Procesul prin care Primăria Cârcea cere ca fabrica de autoturisme Ford să treacă pe teritoriul administrativ al comunei limitrofe Craiovei se judecă din nou la Tribunalul Dolj, un nou termen fiind pe 18 ianuarie. Procesul a ajuns din nou la Tribunal, după ce Curtea de Apel a decis acest lucru, casând hotărârea iniţială a Tribunalului prin care Ford rămânea unde este şi acum, pe teritoriul Craiovei. Bătălia este mare între cele două localităţi (cu toate că Primăria Craiova este doar intervenient în proces), deoarece banii care se încasează anual la bugetul local sunt buni pentru oricare dintre cele două bugete locale.
Ford, cu „buletin“ de ţară?
De ce se luptă administraţiile locale pe Ford? Fabrica are multe hectare de teren, clădiri importante, autoturisme şi alte active, pentru care se plătesc impozite către Primăria Craiova. Pe un an impozitele locale plătite de Ford sunt în jur de 1,5-1,7 milioane de euro. În condiţiile în care Craiova percepe 1,8% din valoarea de inventar a unei clădiri, de exemplu, Cârcea impozitează aproape la jumătate, mai exact, cu 1% din valoarea clădirii. Şi la terenuri se percepe un impozit mai mic de către comuna Cârcea decât cel plătit la Craiova. Uzina ar avea un avantaj financiar dacă s-ar muta la Cârcea, pentru că ar plăti mai puţin către administraţia locală a Craiovei, dar ar fi un deficit de imagine, pentru că în toate actele companiei trebuie să se schimbe adresa pe altă localitate, deşi fabrica nu s-a mutat din loc.