Cocor Bucureşti (COCR), compania care controlează complexul comercial cu acelaşi nume din centrul Capitalei, a raportat în ultimele trei luni ale anului trecut o cifră de afaceri de 8,4 mil. lei (2 mil. euro), de peste două ori mai ridicată decât în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Aceştia sunt primii indicatori financiari raportaţi de Cocor în care se văd efectele redeschiderii complexului comercial începând cu luna octombrie din 2010, după doi ani şi jumătate în care a fost închis pentru modernizare.
Cocor a transformat centrul comercial din zona Unirea într-un department-store de cosmetice, bijuterii, decoraţiuni interioare şi fashion, în urma unor investiţii de 24,5 milioane de euro, plus TVA.
Afacerile raportate de companie în trimestrul al patrulea din 2010 sunt duble şi faţă de acelaşi interval din 2007, ultima perioadă în care magazinul Cocor a fost deschis.
"Veniturile companiei au fost susţinute de închirierea în proporţie de 85% a magazinului, de exploatarea mediafaţadei, precum şi a celor 200 de locuri de parcare supraetajate de sub magazin", a declarat Dan Bărbulescu, preşedintele Cocor.
Ca urmare a avansului afacerilor, Cocor a realizat un profit net de 2,8 mil. lei din activitatea de bază, după ce în perioada octombrie - decembrie din 2009 era pe zero. În trimestrul al patrulea din 2006 şi 2007, înainte de modernizare, Cocor raportase pierderi din exploatare, care s-au cifrat la 4 mil. lei şi respectiv 970.000 de lei.
Deşi în creştere, cifrele se află sub aşteptările conducerii Cocor, care previziona pentru trimestrul patru din 2010 afaceri de 9,1 mil. lei (2,1 mil. euro) şi un profit net de 2,2 mil. lei (circa 510.000 de euro). Firma a raportat un câştig net preliminar mai mic, de 1,06 mil. lei (249.000 de euro).
Săptămâna trecută conducerea Cocor s-a plâns că restricţiile de trafic în zona parcării afecteaz