Un raport al Curţii de Conturi arată că la construcţia tronsonului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti statul a fost prejudiciat de circa un milion de euro. Oficialii instituţiei vor sesiza Procuratura Generală şi Centrul pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei despre încălcările descoperite.
Curtea de Conturi a constatat că Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova" a demarat lucrările de construcţie a liniei de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti fără a avea documentaţia de proiect, însoţită de deviz de cheltuieli aprobat şi expertizat.
Agenţia Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului a eliberat permisiunea de executare a lucrărilor fără a avea proiectul de construcţie a tronsonului de cale ferată. Specialiştii de la Curtea de Conturi susţin că lipsa unui proiect tehnic pune în pericol securitatea pasagerilor. În plus, s-a mai descoperit că au fost încălcate normele securităţii călătorilor prin faptul că la un kilometru de cale ferată au fost utilizate 1600 de traverse, nu 1840, precum se cuvenea, multe dintre ele fiind din lemn vechi. Pe 24 de kilometri de cale ferată au fost montate şine vechi, deşi au fost cumpărate şine noi pentru întreg tronsonul.
Contrar prevederilor legale, la indicaţiile Agenţiei „Moldsilva", Întreprinderea de Stat „Silva-Sud", a decis transmiterea „sub construcţia liniei de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti" a 37 hectare de teren forestier, în lipsa unei Hotărâri a Guvernului.
ŞI LEGISLAŢIA MEDIULUI
A FOST ÎNCĂLCATĂ
Potrivit lui Valeriu Ciubuc, viceministru al Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, lacunele descoperite trebuie înlăturate de urgenţă pentru a putea finaliza acest proiect. Corneliu Mârza, viceministru al Mediului, a constatat că la construcţia căii ferate a fost încălcată flagrant şi legislaţia de mediu.
Acestea sunt doar câteva din concluziile Curţii de Conturi, care a f