"Premiul Emmy nu este un criteriu de recunoaştere profesională în punctajul regizorului sau al casei de producţie la CNC", spune regizorul laureat cu prestigioasa distincţie. Sursa: EPASursa: Ionuţ FantaziuSursa: Ionuţ FantaziuSursa: Ionuţ FantaziuSursa: Ionuţ Fantaziu
1 /.
"Eu nu cred că Ion Bârlădeanu nu înţelege că trebuie să trăiscă din propia operă şi că este imposibil ca un film documentar de artă să îi finanţeze viaţa de aici încolo", spune regizorul Alexander Nanau, aflat în conflict cu subiectul documentarului cu care a câştigat, în luna noiembrie, prestigiosul premiu Emmy (la categoria Arts Programming).
La venirea în România, ziarele vorbeau despre performanţa sa de regizor, dar şi despre dezamăgirea lui Ion Bârlădeanu, care şi-ar fi dorit să fie la New York, pe covorul roşu, în loc să audă ştirea la "un radio vechi pe care l-a găsit la ghenă". În plus, Ion Bârlădeanu evoca discret şi partea care i s-ar cuveni din încasările pe care o producţie cu un asemenea succes internaţional trebuie că le-a avut.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Premiile Emmy, văzute de Ion B.
Premiul Emmy, însă, nu are corespondent în bani, este doar pentru glorie, explică regizorul, estimând că trofeul va face ca vocea sa să fie mai clară în faţa colaboratorilor internaţionali, dar că avantajele imediate sunt mai greu de cuantificat. Marile reţele de televiziune au avut rezerve să investească într-un film de artă, "nici Hollywoodul, şi nici fraţii Weinstein" n-au sunat şi, în plus, distincţia nu va fi luată în considerare nici la următoarea sesiune a CNC-ului în România.
"Din păcate, în industria cinematografică din România, la CNC, acest premiu nici măcar nu este luat în considerare drept criteriu de recunoaştere profesională în punctajul regizorului sau a casei de producţie", declară Alexander Nanau într-un interviu aco