Grupul francez Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piaţa locală, care mai deţine şi supermarketurile Carrefour Market, a raportat afaceri de 1,13 mld. euro în 2010, în scădere cu 0,4% faţă de anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei.
Cu 15 magazine în plus faţă de 2008, în care a investit circa 60 de milioane de euro potrivit calculelor ZF, Carrefour nu a reuşit nici în 2010 să egaleze în România vânzările din 2008.
2010 este astfel al doilea an de la intrarea pe piaţă a Carrefour, în 2001, când vânzările totale sunt pe un trend descendent, deşi declinul s-a temperat de la o scădere de 4,7% în 2009 faţă de 2008, la doar 0,4% anul trecut.
Cu toate că s-au confruntat în România cu un consum în scădere, francezii au continuat să vină cu bani în extinderea magazinelor pe piaţa locală, în special pe segmentul supermarketurilor, astfel că grupul avea la finalul anului trecut 55 de magazine, cu 15 mai multe faţă de 2008 (2 hipermarketuri şi 13 supermarketuri).
Astfel, dacă investiţia medie într-un supermarket este de 1,5 mil. euro, iar cea într-un hipermarket de 20 mil. euro, atunci în cele 15 magazine noi, investiţiile Carrefour în ultimii doi ani se ridică la 60 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.
Pariază pe supermarketuri
În 2010, în termeni comparabili - în magazinele mai vechi de un an - afacerile Carrefour au scăzut cu 5% comparativ cu 2009. Evoluţia cursului de schimb a influenţat vânzările cu 0,5%, astfel că la un curs de schimb constant scăderea vânzărilor ar fi fost de 0,9% anul trecut. Reprezentanţii Carrefour nu au transmis niciun comentariu pe marginea rezultatelor până la închiderea ediţiei.
În 2010 compania a mizat pe extindere, în principal pe segmentul supermarketurilor, deschizând zece astfel de magazine şi un singur hipermarket la Drobeta-Turnu Severin. Extinderea operaţi