Datele din Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI), implementat la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, nu au fost afectate de blocarea acestuia intre 12 si 15 ianuarie, insa pe viitor este posibil sa mai apara erori datorita complexitatii programului, au afirmat oficialii Hewlett-Packard, Siveco si Oracle, companiile IT care au realizat sistemul informatic.
„Anterior lansarii sale, versiunea centralizata a SIUI a fost verificata prin toate testele care pot fi aplicate unei structuri de complexitatea sa, fiind efectuate peste 9000 de testari functionale care au vizat hardware, software si baze de date. Insa, astfel de sisteme trec printr-o perioada de maturizare, in cadrul careia se pot confrunta cu probleme care, nefiind cunoscute, nu au putut fi cuprinse in seria de teste prin care acestea au fost verificate”, a afirmat Nicolae Lucian Duta (foto), presedintele CNAS, despre sistemul care cuprinde date despre cei 6,7 milioane de contribuabili la asigurarile de sanatate.
El a adaugat ca nu au existat costuri suplimentare celor achizitionarii sistemului si ca probleme asemanatoare au aparut si in alte institutii oferind ca exemplu cel de-al treilea aeroport al lumii, Heathrow din Marea Britanie, care a fost inchis timp de trei zile.
De asemenea, directorii generali celor trei companii IT au afirmat ca eroarea era imprevizibila datorita complexitatii sistemului informatic.
„Este poate cel mai mare sistem informatic din tara si unul dintre cele mai mari de asigurari de sanatate din Europa”, a explicat Irina Socol, directorul general al Siveco, compania care a realizat aplicatiile informatice.
Acestea cuprind date despre medicina de familie, informatii clinice, paracline ori stomatologice etc.
Activitatea in casele de asigurari de sanatate din toate tara a fost oprita saptamana aceasta dupa ce a aparut o eroare in baza de