Din cauza condiţiilor economice actuale, SC RAJA SA Constanţa este obligată să recurgă la măsuri drastice. Raţionalizarea consumurilor de către abonaţi, dar şi scăderea semnificativă a numărului de consumatori din domeniul privat, pun în pericol continuitatea serviciului de alimentare cu apă.
SC RAJA a întreprins nenumărate demersuri legale (avizări, convocări la conciliere, eşalonări, notificări prin executor) în vederea recuperării debitelor de la utilizatorii rău platnici. La sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, abonaţii din nouă blocuri din cartierul Columbia - oraşul Cernavodă, înregistrau către RAJA Constanţa o datorie de 84.122 lei,reprezentând contravaloarea serviciilor furnizate de operator în perioada decembrie 2009 - decembrie 2010.
Potrivit art. 31, al. 1 din Legea 241/2006, modificată, Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare: „Operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată al facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei ori de la reţelele publice de canalizare, şi să solicite recuperarea debitelor în instanţa". „Încă de la începutul lunii septembrie, abonaţii din cele nouă blocuri, care nici până în prezent nu sunt constituite în asociaţii, au fost notificaţi să-şi desemneze un reprezentant de branşament, cu care SC RAJA SA Constanţa să poată încheia în condiţii legale un contract de furnizare de apă potabilă. În urma încheierii acestor contracte între RAJA şi reprezentantul ales al locatarilor de la nivelul blocurilor, SC RAJA SA poate încheia convenţiile de facturare individuală pentru toţi proprietarii de apartamente. În acest sens, notificările au fost transmise către toţi proprietarii de apartamente de la