Deși se plâng că nu au bani, românii se înghesuie la cumpărat aur. Și nu e vorba de aur de la casele de amanet sau de la bijutieri, ci de aur la lingouri și monede tip British Sovereign.
Astfel, dacă în ultimele 3 luni ale anului 2009 volumul total a atins un milion de EUR, cu peste 30 de kilograme vândute, anul 2010 a depășit așteptările, cu vânzări totale peste 5.8 mil. EUR, echivalentul a 150 de kilograme sub forma de lingouri și 3.000 monede British Sovereign, a declarat, pentru capital.ro, Alina Piciorea, Director vanzari trezorerie, Piraeus Bank România.
Lucrurile nu se opresc aici. Pentru acest an, banca se așteaptă să vândă nu mai puțin de 250 de kg de aur, mai ales că în 2010 a vândut aur de aproape jumătate de milion de eur pe lună, în medie.
"Decembrie, cand nivelul maxim de 1430 USD/uncie a fost atins pentru prima data, a fost de asemenea una dintre cele mai dinamice luni din acest punct de vedere, cu peste 700 de monede vandute (cea mai mare cantitate lunara de la lansare) si 25 kilograme in lingouri", spune oficialul Piraeus.
Cel mai tânăr cumpărător de aur: 21 de ani
Cea mai mare tranzacție realizată de un client a fost de 9 kg de aur, spun cei de la Piraeus.
Profilul investitorului în aur a înregistrat o evoluție interesantă. Daca primii clienți au achiziționat metalul prețios atrași in primul rand de accesibilitatea si ineditul acestuia (Piraeus Bank oferă oricărui tip de client lingouri și de gramaje mici: 5 sau 10 grame), astăzi clienții băncii se orientează mai mult înspre achiziționarea de cantități mai importante, în scop investițional.
În general, clienții provin din mediul de afaceri sau au profesii liberale, sunt de vârsta medie (40-45 ani), locuiesc în zona urbană și au venituri medii sau peste medie.
Cel mai tanar investitor are vârsta de 2