Compania de cercetare Kantar Media este castigatoarea licitatiei pentru furnizarea datelor de audienta TV in perioada 2012-2015, a confirmat pentru Wall-Street presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor, Lucia Antal.
La licitatie au mai participat companiile GfK Romania, The Nielsen Company si Mediaresearch.
In perioada 2008-2012, datele de audienta TV sunt furnizate de GfK Romania, pe baza unui contract care a avut o valoare de circa 8 milioane de euro.
Kantar Media este fosta TNS, compania care a furnizat, impreuna cu AGB, datele de audienta TV inaintea GfK. In 2008, TNS a fost achizitionata de grupul WPP si inclusa in Kantar Group.
ACTUALIZARE 1: Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania, furnizorul de audiente TV in perioada 2008-2012, sustine ca membrii Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor nu s-au aratat interesati de continuitatea serviciului si nu au invitat GfK la discutii in acest sens.
“Am aflat din presa ca o alta companie este castigatoarea licitatiei pentru furnizarea serviciului national de masurare a audientelor TV”, spune Andi Dumitrescu intr-o nota de presa.
Seful GfK se arata surprins de decizia ARMA de a schimba furnizorul de audiente. “Lipsa oricaror discutii intre forul national de supervizare si control al sistemului de masurare a audientelor TV si furnizorul curent al acestui serviciu reprezinta o situatie unica in oricare dintre tarile membre ale Uniunii Europene. In toate aceste tari, forul national este interesat de acuratetea datelor si continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigura stabilitatea datelor, in timp ce schimbarea furnizorului poate duce, in unele situatii, la modificari dramatice ale rating-urilor”, adauga Dumitrescu.
Potrivit acestuia, rezultatele celor doua audituri diferite solicitate de ARMA au certificat ca sistemul fol