Pentru prima dată în ultimii 140 de ani, clădirea care adăposteşte gara Giurgiu Oraş va intra intra într-un amplu proces de modernizare. Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA (CNCF) a lansat în urmă cu câteva zile o serie de licitaţii pentru modernizarea a 12 staţii de cale ferată din ţară.
Ofertele vor fi depuse până pe 21 martie atunci când lucrările de execuţie vor fi atribuite ofertei celei mai avantajoase.
Proiectul în care se regăsesc lucrările de modernizare a staţiei de cale ferată Giurgiu Oraş mai cuprinde Slobozia Veche şi Călăraşi Sud, valoarea sa totală fiind de 70,1 milioane de lei fără TVA. Aproximativ 70% din bani vor fi alocaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), restul de 30% reprezentând fonduri de la bugetul de stat.
Conform datelor puse la dispoziţie de purtătorul de cuvânt al CNCF, Oana Brânzan, valoarea estimată a lucrărilor pentru gara Giurgiu Oraş este de 14,5 milioane de lei fără TVA şi constau în executarea lucrărilor de construcţie de căi ferate, clădiri, conducte, linii de telecomunicaţii şi lucrări de nivelare. Durata de execuţie a lucrărilor va fi de doi ani de la data atribuirii contractului.
Gara da, podul ba
„Gara din Giurgiu este o mândrie pentru oraş, pentru că aici a apărut prima linie de cale ferată din regat, în anul 1869. Chiar dacă este încă funcţională, odată cu această modernizare ar atrage şi mai multă lume” a declarat un reprezentant feroviar din municipiu. Decizia de modernizare a gării Giurgiu Oraş este binevenită, însă aceasta nu va rezolva principala problemă a sistemului feroviar din zonă. De aproape şase ani legătura directă pe calea ferată dintre Giurgiu şi Bucureşti este sistată după ce podul de peste râul Argeş din apropierea localităţii giurgiuvene Grădiştea s-a prăbuşit. Chiar dacă au existat promisiuni din partea Guvernului că podul va fi reconstruit iar ruta red