Aglomeraţie, confuzie şi clienţi care încearcă să împace copiii plictisiţi de statul cu orele în căruciorul de cumpărături cu discount-urile oferite de magazine. Cum fac faţă muşteriii şi comercianţii "olimpiadei reducerilor"
Jumătatea primei luni a anului a devenit startul unei competiţii, unei alergări disperate după reducerile, de multe ori iluzorii, oferite de negustorii din ce în ce mai preocupaţi de scăderea vânzărilor. Aproape toţi am învăţat că jumătatea lunii ianuarie ne aduce scăderea preţurilor şi, dacă nu o ştim, au alţii grijă să ne amintească. Cu mai bine de o săptămână înainte de înfăptuirea "minunii", cutia poştală e plină ochi cu pliante. De la iahtul de lux de câteva sute de mii de euro şi până la conserva de fasole, de la limuzină până la sacâz, toate, dar absolut toate, e musai să aibă un preţ mai mic. Se produc adevărate "cutremure" de preţuri, "mii de produse au preţ unic", în timp ce alţi negustori te îmbie să "alegi trei produse şi plăteşti unul". Raiul a venit, în sfârşit, pe Pământ.
Aglomeraţie de la parcare la casa de marcat
Într-unul din multele centre comerciale din Bucureşti îţi dai seama de ceea ce te aşteaptă doar după numărul maşinilor din parcare. Toţi au uitat parcă de scumpirea combustibilului şi de lecţia pe care trebuia să o predăm "benzinarilor". Cu greu găseşti un loc în parcarea, de altfel, generoasă. Căruţ pentru cumpărături? Ce căruţ? S-a dus şi perioada în care erau pe cale de dispariţie, sunt pur şi simplu inexistente. Te întâlneşti totuşi cu ele în magazin, când te fereşti din goana lor nebună de a se umple cât mai mult. Ai impresia că totul e pe gratis. Şi nu e. "Uite, acolo sunt alea de 5 lei, preţ unic, hai acolo!", auzi de lângă tine. Şi constaţi că raionul de preţ unic pe care îl ochise doamna din apropiere semăna cu grămezile de la rugby sau cu modalitatea de comerţ promovată de polonezi pe plaje