- Editorial - nr. 704 / 18 Ianuarie, 2011 Nascut la 1 noiembrie 1951, in localitatea Basarabi judetul Constanta, urmeaza (impreuna cu fratele sau Mircea) scoala generala la Iasi, apoi liceul la Bacau. In 1976 este absolvent al Facultatii de Navigatie a Institutului de Marina "Mircea cel Batran" din Constanta. Din 1981 a fost comandant de nava, in cadrul flotei comerciale a RSR, iar "din 1987 a facut parte din reprezentanta NAVROM la Anvers. In 1989 devine director general al Inspectoratului pentru Navigatie Civila din cadrul Ministerului Transporturilor, in cabinetul Dascalescu, functie pe care a indeplinit-o pana la Revolutia din 1989". Functii grase si banoase, pentru un trai bun, fara griji, in plin comunism. Dupa evenimentele din decembrie 1989, folosindu-se de schimbarea de macaz, Traian Basescu devine membru al FSN (Frontul Salvarii Nationale), apoi, in 1992, urmand politica giruetei, sare in barca abia nascutului PD, perioada in care, mai apoi, devine ministru al Transporturilor in cabinetele Petre Roman si Theodor Stolojan. Ii da branci lui Petre Roman, premierul care se lauda ca "a castigat pariul cu agricultura", dand zdravan cu ea de pamant, hacuind-o fara pic de justificare, distrugand si industria romaneasca dintr-o stupida "logica", directionata prin anumite cancelarii apusene, cum ca acesta ar fi fost "un morman de fier vechi". Cu acea agricultura si cu industria de el hulita, Ceausescu a platit datoriile tarii pana la ultimul dolar, lasand Romania fara niciun imprumut, fara nicio datorie externa! In perioada 1996-2000, Traian Basescu este, din nou, "ministru al Transporturilor in guvernele Victor Ciorbea, Radu Vasile, Mugur Isarescu". Om al invartelilor, maestru al machiaverlacurilor si al diversiunilor interne in partid, se descurca bine. Incetul cu incetul, Traian Basescu incepe sa-si arate adevarata fata. Pune la cale inlaturarea din fruntea par