Gica Popescu si copiii lui Pinalti, printre clientii Fondului de Mediu. Peste 111 milioane de lei (circa 26 de milioane de euro) au fost alocate pentru patru proiecte ai caror beneficiari sunt doua firme detinute de acelasi proprietar: Genera Avante Spania, divizie a grupului Inveravante. Primul beneficiar, Geobay Global, a incheiat contracte cu Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) pentru finantarea a doua centrale electrice pe baza de biomasa, in judetul Brasov si in Caras-Severin. Valoarea totala a celor doua contracte este de 56,25 milioane de lei, cofinantarea beneficiarului fiind de 31% din valoarea contractului. Cea de-a doua companie, Genera Avante, are in derulare alte doua contracte, in valoare totala de 54,82 milioane de lei, procentul de cofinantare fiind acelasi ca si in cazul Geobay, scrie Capital.
Solutii de avarie pentru ieftinirea benzinei. Confruntate cu scumpirile repetate la pompa, guvernele statelor UE cauta metode de reducere a pretului. Cum? Evident, prin reducerea taxelor, masura pe care guvernul britanic, de exemplu, intentioneaza sa o ia. Pretul tot mai mare al carburantilor, care a depasit pragul de 5 lei pe litru la benzina, a pus pe jar soferii din Romania. "Reducerea taxelor este foarte simplu de facut, e la indemana guvernului. De ce nu ar micsora TVA de la 24 la 19%?", ne-a declarat Andrei Chirilescu, specialist in domeniul petrolier. De asemenea, ar trebui retras centul pe litru (0,01 dolari SUA), masura instituita in 2000 pentru a acoperi datoriile lasate de fosta Companie Romana de Petrol, scrie EVZ.
De ce nu are Romania autostrazi: pentru ca CNADNR arunca banii pe sosele fara miza in creierii muntilor. Cele mai mari 30 de contracte atribuite de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) in ultimii patru ani au o valoare totala de aproape 1,7 miliarde de euro, insa doar noua