În „Îngropaţi-mă pe după plintă", bunica maniaco-depresivă interpretată de Mariana Mihuţ îşi trăieşte extrem deziluziile, dând o replică amară peste timp celor „Trei surori" ale lui Cehov. „Urăsc Moscova asta! În patruzeci de ani n-am avut parte aici decât de durere şi de lacrimi", spune Bunica, în montarea lui Yuriy Kordonskiy de la Teatrul Bulandra.
Un spectacol de o poezie şi de o duritate extreme, în acelaşi timp. Un spectacol bipolar, ca şi personajul maniaco-depresiv central. O bunică-fenomen interpretată de Mariana Mihuţ. O forţă a naturii dezlănţuită care iubeşte cu patimă, fără limită, dar, în acelaşi timp, îi urăşte devastator şi îi „ucide" pe cei din jur printr-un comportament deconcertant şi prin replici tăioase.
Mai citeşte şi:
Yuriy Kordonskiy: „Uneori, răneşti pe cine iubeşti cel mai mult“
Nimeni nu o poate opri, Bunica îi îngenunchează şi îi umileşte pe toţi: pe soţul resemnat (Claudiu Stănescu), pe fiica traumatizată (Andreea Bibiri) şi mai ales pe nepotul bolnav (Marian Râlea). Un spectacol care îi este dedicat Marianei Mihuţ, regizorul Yuriy Kordonskiy recunoscând că a dramatizat romanul lui Pavel Sanaev (publicat în 2003 în Rusia) având-o pe actriţă în minte.
Cele mai negre blesteme
Mariana Mihuţ
După ce a jucat o Zoe „bărbată" în spectacolul lui Liviu Ciulei sau o tumultuoasă Miţa Baston, în filmul lui Lucian Pintilie din 1981 „De ce trag clopotele Mitică?", sau le-a mai ipostaziat, de-a lungul timpului, pe Eliza Doolittle, Maşa, Anna Fierling (Mutter Courage) sau, recent, tot la Bulandra, pe regele Lear, actriţa „are fluturi în stomac de emoţie" de fiecare dată când urcă pe scenă. Cu Mariana Mihuţ, regizorul Yuriy Kordonskiy se află acum la a patra întâlnire, după „Căsătoria", „Sorry", în care a distribuit-o într-o Inna Rassadina de neuitat, şi „Conu' Leonida faţă cu reacţiunea".
Specta