Mezzosoprana stabilită la Viena şi aplaudată pe marile scene ale lumii mărturiseşte că-şi doreşte să mai cânte în limba în care a crescut şi în care a iubit prima oară. La 21 ianuarie, Ruxandra Donose va evolua într-un concert pe scena Sălii Radio, cu operele „Ora spaniolă“ şi „Copilul şi vrăjile“, de Maurice Ravel. Evenimentul începe la ora 19.00.
Oltea Şerban-Pârâu: Care au fost momentele mai importante ale carierei Ruxandrei Donose în 2010?
Ruxandra Donose: 2010 a fost un an plin. Pe lângă o activitate susţinuta cuprinzând spectacole, premiere, concerte care s-au desfăşurat realmente pe tot parcursul anului, fără pauză, am avut patru debuturi de rol importante. Unul a fost rolul Dona Elvira din „Don Giovanni" de Mozart, poate unul dintre cele mai semnificative pentru că a însemnat o extindere importantă a repertoriului meu într-o zonă „gri", ca să spunem aşa, între vocea de mezzosoprană şi cea de soprană, şi pentru că este un rol extrem de important dintr-o operă care se cântă foarte mult pe toate scenele lumii. Un alt debut a avut loc chiar în România, cu piesa „Moartea Cleopatrei", de Berlioz, o scenă lirică pentru mezzosoprană sau soprană dramatică şi orchestră, o piesă foarte amplă, cu multe accente dramatice ale personajului, atât vocale, cât şi actoriceşti. Aceasta a fost urmată imediat de un debut în rolul Orfeu din opera „Orfeu şi Euridice", de Gluck, în varianta lui Berlioz - la Philadelphia. Imediat după aceea a avut loc un alt debut de rol: opera „Il Farnace", de Vivaldi, pe care am înregistrat-o pentru compania de discuri EMI Virgin Classics, într-o ambianţă specific barocă, alături de un grup de instrumentişti care cântau pe instrumente istorice.
După care a venit „Don Giovanni", care a necesitat multe repetiţii, o montare mai specială...
Da, a fost o montare cu adevărat specială. Rolul Donei Elvira poate aluneca uşor într-un o