Şeful Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei, Ion Dedu, spune, pentru romanialibera.ro, că pasajul suprateran care va fi construit anul acesta în zona Mihai Bravu - Splaiul Unirii îi va ajuta pe şoferii bucureşteni să economisească 50.000 de euro, bani de combustibil, în fiecare zi.
"Pasajul poate prelua 2.000 de maşini pe sens în fiecare oră. Sunt două sensuri şi, dacă ar fi să considerăm un interval de circulaţie de 12 ore pe zi, ne-ar da un trafic de aproximativ 50.000 de vehicule zilnic. Să zicem că, folosind pasajul, fiecare maşină economiseşte un litru de combustibil în fiecare zi, adică circa un euro. Într-o lună ar ieşi economii de 1,5 milioane de euro. Ceea ce înseamnă un total de cel puţin 15 milioane de euro pe an", calculează Ion Dedu.
Primăria estimează că pasajul de la Mihai Bravu va costa 28 de milioane de euro.
Aşadar, toată investiţia ar urma să fie recuperată, prin economiile aduse "la buzunarul şoferilor", în doi ani.
"Construcţia la pasajul de la Piaţa Sudului începe în a doua jumătate din 2011"
"Pasajul Mihai Bravu face parte din strategia de dezvoltare a Bucureştiului, care presupune prioritizarea circulaţiei pe inelul principal al oraşului. Adică pe traseul Basarab - Nicolae Titulescu - Iancu de Hunedoara - Ştefan cel Mare - Calea Văcăreşti - Şoseaua Olteniţei - Şoseaua Viilor - Tudor Vladimirescu - Panduri - Vasile Milea. În toate intersecţiile mari de pe acest traseu vom face pasaje supraterane sau subterane", explică Ion Dedu.
Astfel, până în 2013 ar mai trebui modernizat Pasajul Muncii, finalizat Pasajul Iancului - Mihai Bravu, reconfigurată Piaţa Victoriei şi finalizate lucrările la străpungerea Progresul-Viilor, plus pasajul subteran Piaţa Sudului. Pentru acest ultim proiect, Ion Dedu a precizat că totul ţine de momentul în care va fi aprobată finanţarea.
"În cazul pasajului subteran din z