Demand Media, companie specializată în dezvoltarea de conţinut pentru site-uri şi înregistrare de domenii web, vrea să obţină 138 de milioane de dolari din listarea la bursă, relatează cotidianul britanic Financial Times.
Compania, care produce ştiri şi materiale video cu diferite teme, care sunt postate atât pe site-urile proprii (aşa cum este eHow. com), cât şi pe cele deţinute de alte companii, precum Youtube, va lista 8.625 de milioane de acţiuni, cu o valoare cuprinsă între 14-16 de dolari fiecare. Listarea se va face la bursa de la New York. Astfel, compania este evaluată la 1,25 de miliarde de dolari, în scădere faţă de anul trecut când Demand Media valora 1,5 miliarde de dolari, potrivit unor surse din companie. Alte companii de IT care se vor lista la bursă în acest an sunt reţeaua de socializare LinkedIn sau compania online Groupon.
Demand Media este condusă de Richard Rosenblatt, fostul preşedinte al reţelei de socializare MySpace, care a vândut în 2005 afacerea către gigantul media News Corps, deţinut de mogulul Rupert Murdoch. Compania are în prezent 550 de angajaţi. Veniturile companiei provin în principal din publicitate, în trimestrul încheiat la 31 decembrie fiind în valoare de 70 de milioane de euro.
Pentru a stabili ce subiecte sunt de interes pentru utilizatori, compania analizează date obţinute din mii de surse, de la căutări pe internet până la informaţiile colectate de reţelele de publicitate online. Compania foloseşte şi datele obţinute din cea de-a doua linie de business, înregistrarea de domenii. Demand Media administrează peste 10 milioane de domenii. Articolele şi materialele video nu sunt realizate de cei 550 de angajaţi, ci de colaboratori. Compania stabileşte temele de interes, care sunt apoi "revendicate" de cei aproximativ 10.000 de freelanceri care colaborează cu Demand Media. Dacă propunerea de articol a unui fre