Într-un domeniu atât de strâns legat de macroeconomie, cum este cel al imobiliarelor, planurile de afaceri sunt greu de făcut. Toată lumea lucrează cu mai multe planuri de rezervă şi îşi calculează cifra de afaceri luând în calcul cel mai grav caz cu putinţă. Şi totuşi, puţini sunt cei care cred că lucrurile ar putea să degenereze până acolo unde ar fi nevoie de aplicarea celor mai pesimiste planuri.
Dacă investitorii noi nu mai găsesc România drept cel mai bun loc în care să îşi plaseze banii, investitorii vechi, care au deja afaceri aici, au găsit o cale de a face faţă crizei, nu au de gând să se retragă.
„Planul nostru pentru 2011 este creşterea stocului de locuinţe. Suntem deja în căutare de proiecte vandabile, am anunţat şi bugetul de achiziţii: 45 milioane de euro. Avem şi discuţii cu potenţiali clienţi, deci nu avem nici pe departe o viziune fatalistă asupra anului acesta. Vremurile dificile se traduc, pentru cei care ştiu să facă afaceri, în strategii mai complexe pe toate planurile: vânzări, marketing, promovare. De asemenea, vitală e înţelegerea psihologiei clientului în această perioadă. Dacă îi oferi un lucru de care are nevoie la un preţ care îl avantajează, atunci nu va ezita să cumpere", susţine ¬Nimrod Zvik, director de marketing Be Igloo.
Totuşi, faptul că investitorii noi nu mai intră pe piaţă, fie chiar şi cei mici, afectează o nişă importantă: imobiliarele de lux.
„Cei mai importanţi clienţi pe segmentul de lux au fost întotdeauna investitorii. Ei sunt, în condiţii normale, cei care au şi apetitul pentru achiziţii importante. Dar în acest moment, ei au dispărut cu desăvârşire. Aşa că proprietăţile de peste câteva milioane de euro îşi aşteaptă clienţii cu lunile. Deci pentru 2011, noi ne-am înarmat cu multă răbdare şi cu speranţa că vor exista semnale care să aducă investiţii la noi în ţară", este de părere Ştefan Niţă, Lux