În perioada iulie - decembrie 2010 la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Dâmboviţa, au fost depuse numai puţin de 523 reclamatii. Dintre acestea, au fost cercetate 492 reclamatii. Cele mai multe sesizări, 411, au venit din domeniul prestărilor de servicii.
Din totalul de 523 reclamaţii, 23 au fost înregistrate pe produse alimentare, 89 pe produse nealimentare şi 411 pe prestări servicii, fiind soluţionate 458 de reclamaţii din care 201 au fost întemeiate şi soluţionate în favoarea consumatorului.
Topul reclamaţiilor înregistrate
1. Servicii bancare - 144 reclamaţii - 28%
2. Servicii de internet - 48 reclamaţii - 9%
3. Servicii de telefonie - 42 reclamaţii - 8 %
4. Service telefonie mobilă - 34 reclamaţii - 6.5%
5. Utilităţi, apă rece - 15 reclamaţii - 2.8%
6. Servicii de asigurări - 13 reclamaţii - 2.4%
7. Produse electrocasnice - 13 reclamaţii - 2.4%
8. Telefoane mobile - 13 reclamaţii - 2.4%
9. Servicii de transport - 12 reclamaţii - 2.3%
10. Service auto - 12 reclamaţii - 2.3%
11. Alte reclamaţii - 177 - 33.9%
Sfaturi pentru consumatori
Consumatorul trebuie să ştie faptul că are în primul rând, un drept legal de a putea reclama orice lipsă de conformitate a produsului în termen de doi ani de la livrare, cu condiţia ca lipsa de conformitate să îi nu fie lui imputabilă. În afară de acest drept, consumatorul poate beneficia şi de garanţia oferită în mod voluntar de către vânzător în condiţiile menţionate de acesta.