Conducrea instituţiei a realizat profilul vizitatorului de la Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia. Acesta este tânăr, cu studii superioare şi din alt judeţ. Anul trecut, muzeul a fost vizitat şi de turişti din străinătate.
Datele au fost culese în urma unui studiu sociologic derulat pe parcursul anului trecut, în care au fost luate în calcul serviciile culturale oferite, preţul biletului de intrare, dar şi aşteptările turiştilor. Studiul a fost realizat de Rareş Diodiu, sociologul instituţiei de cultură, în perioada ianuarie-decembrie 2010.
În total, au fost chestionate 516 persoane, care au trebuit să completeze un chestionar cu 18 întrebări, dintre care 5 despre vârstă, ocupaţie, domiciliu. Practic a fost chestionată tot a 50-a persoană care a vizitat muzeul. Turiştii au fost întrebaţi dacă vizitează pentru prima dată instituţia, cum văd dezvoltarea muzeului şi dacă vor să fie informaţi despre evenimentele găzduite de Muzeul Unirii.
“Noi am pornit de la ipoteza că, dacă vizitatorii ne relatează ce anume le place şi ce anume nu le place la muzeu atunci probabil vom reuşi să îmbunătăţim şi să venim cu soluţii concrete de îmbunătăţire a serviciilor culturale oferite“, a explicat Rareş Diodiu, cel care a realizat cercetarea sociologică.
Vizitatori din Suedia şi Mexic
Studiul a scos la iveală că 69 la sută dintre vizitatori, au trecut pentru prima dată pragul Muzeului Unirii. În urma cercetării, reprezentantii instituţiei au mai aflat că 70% dintre persoanele care au vizitat expoziţiile de bază şi cele temporare sunt din altă localitate decât Alba Iulia. Cei mai mulţi au fost din judeţele limitrofe. În privinţa vizitatorilor străini, Muzeul Unirii a fost preferat de turişti din Germania, Suedia, Israel, Turcia sau Mexic.
Preţul biletului de intrare, de 7 lei, a fost apreciat ca potrivit de 72 la sută dint