Cei care vizitează Aradul vor găsi cu greu un ghid care să le arate oraşul. Considerat un simplu punct de tranzit, oraşul de pe Mureş pierde turişti din cauza lipsei unei promovări riguroase.
Chiar dacă se numără printre cele opt mari oraşe din ţară care au intrat în programul Google Street View, la capitolul turism Aradul este sărac în oferte şi în promovare. Biroul de Informare Turistică „Infotour Arad” este apelat zilnic de persoane care cer relaţii despre mersul trenurilor, autobuzelor sau solicită diverse alte lămuriri. De vină pentru acest lucru, spune referentul biroului, Elena Benko, este faptul că oamenii confundă „Infotour Arad” cu biroul de informaţii al CFR sau cel al autogării. „Zilnic sună persoane care întreabă la ce oră au tren în direcţia cutare, sau la ce oră soseşte nu ştiu ce accelerat. De fiecare dată le spun că nu au sunat unde trebuie”, a spus Elena Benko.
Materiale informative şi pliante există, cu obiectivele turistice ale municipiului şi judeţului Arad. Totuşi, biroul nu este suficient de cunoscut la nivelul populaţiei, astfel că abia îi trec pragul aproximativ 20 de persoane pe zi. Mai mult de atât, Aradul se confruntă cu o lipsă acută de ghizi turistici. „Am văzut de exemplu cum conlucrează operatorii din turism cu autorităţile în Ungaria şi cum sunt promovaţi de autorităţi”, a spus Claudiu Unc, deţinător al unei pensiuni, care adaugă că se pot găsi soluţii şi la noi în acest sens.
Promovare culturală
Administraţia judeţeană promite un milion de lei pentru promovare, bani care vor merge pe trei trasee turistice: „Drumul vinului“, „Pe urmele istoriei arădene“ şi circuitul „Descoperă pacea sufletească“, în care sunt incluse circa 30 de localităţi din judeţ. „Obiectivul general se referă la promovarea produselor turistice specifice judeţului Arad sub formă de circuite cultural - turistice, astfel încât să s