Google a lansat în luna septembrie a anului trecut Instant Search, o nouă opţiune care permite afişarea rezultatelor pe măsură ce utilizatorul tastează, „eliminând” astfel cele două butoane „Search”/ „Caută” şi „I'm feeling lucky”/ „Mă simt norocos”.
Butoanele „Search” şi „I'm feeling lucky” continuă să existe pe pagina motorului de căutare, însă acestea nu mai ajung să fie apăsate niciodată deoarece opţiunea Instant search afişează rezultatele pe măsură ce utilizatorul tastează.
Opţiunea a fost introdusă în luna septembrie a anului trecut direct în motorul de căutare, astfel încât utilizatorii s-au trezit cu ea activată.
Google a introdus această funcţie pentru a salva din timpul preţios al celor care efectuează o căutare, conform reprezentanţilor companiei.
Conform calculelor Google, cei care folosesc serviciul de căutare instant câştigă în medie între 2 şi 5 secunde pe fiecare sesiune, ajungându-se la un total de 3,5 miliarde secunde pe zi, daca se însumează numărul total al utilizatorilor.
Ceea ce nu spun oficialii Google este că prin împiedicarea utilizatorilor de a apăsa direct pe butonul „I'm feeling lucky”/ „Mă simt norocos”, compania câştigă peste 100 de milioane de dolari.
Utilizatorii care folosesc butonul „I'm feeling lucky”/ „Mă simt norocos” sunt direcţionaţi spre prima pagina a căutării, fără să mai vadă alte rezultate, Google pierzând astfel aproximativ 100 milioane de dolari. Acest lucru se întâmplă deoarece printre rezultatele căutărilor pe care utilizatorii Google nu le mai văd se află şi reclamele.
Butonul „I'm feeling lucky”/ „Mă simt norocos” există pe pagina motorului de căutare din 1998, când a fost lansat site-ul şi a supravieţuit până în prezent deoarece le “aduce aminte oamenilor că în spatele Google sunt oameni adevăraţi. Fără el, Google ar deveni prea corporatist şi orientat spre profit ”, dec