Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Alba a organizat, miercuri, a treia întâlnire de lucru din cadrul acţiunilor cuprinse în Planul campaniei de informare a opiniei publice privind implementarea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, formular 112.
La această întâlnire au participat 30 de reprezentanţi ai instituţiilor publice din judeţul Alba şi alte entităţi asimilate, precum şi specialişti din Finanţe şi din cadrul instituţiilor de asigurări sociale.
Grupul tehnic de lucru “Declaraţia unică”, împreună cu specialiştii în “tehnologia informaţiei” din cadrul DGFP Alba au prezentat aplicaţiile informatice puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice, ANAF, pentru încărcarea şi validarea datelor necesare depunerii Declaraţiei unice.
Ca element de noutate, aceştia au adus în discuţie corectarea Declaraţiei 112, ce se efectuează prin depunerea unei declaraţii rectificative, marcată cu X , prin completarea tuturor câmpurilor din formular, inclusiv a celor care nu diferă faţă de declaraţia initială, numai pentru rectificari ce vizează perioade de raportare ulterioare datei de 1 ianuarie 2011. Pentru perioadele de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, contribuabilii vor depune declaraţii rectificative potrivit legislaţiei specifice în vigoare în perioada la care se referă.
În cazul unor diferenţe sau drepturi salariale stabilite pentru perioade anterioare, prin hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile, se procedează astfel:
- impozitul pe veniturile din salarii se calculează la data acordării acestor diferenţe conform prevederilor art.57 alin (2^1) Cod Fiscal şi pct.111 litera b) din Norme Cod Fiscal;
- contribuţiile sociale aferente unor drepturi băneşti acordate pentru perioade anterioare se declară pri