Ţara noastră are un potenţial imens în ceea ce priveşte asigurările, în condiţiile în care singurele poliţe cu adevărat populare sunt, deocamdată, cele auto.
De la poliţe de viaţă la asigurări de sănătate şi de la planuri de pensie la asigurări pentru locuinţă, România se plasează constant pe ultimele locuri din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte popularitatea asigurărilor. Acest lucru ar putea fi însă folosit de companiile de asigurare în folosul lor datorită numărului mare de persoane care nu au încă o poliţă de asigurare. Potrivit studiului „ING Consumer Resourcefulness", deşi consumatorii români îşi administrează finanţele personale curente
într-o manieră relativ ordonată şi în pofida temerilor exprimate cu privire la viitorul financiar, aceştia sunt mai puţin activi în privinţa utilizării instrumentelor financiare pentru asigurarea unui viitor mai sigur.
Printre ultimii în Europa
Concret, doar o treime din români deţin o asigurare de viaţă (comparativ cu 54% la nivel global), 36% au un cont de economii (jumătate faţă de media globală) şi 25% au un plan de pensii (faţă de 38% media globală). În privinţa utilizării produselor de investiţii, românii se plasează pe ultimul loc în rândul ţărilor incluse în studiul ING (majoritatea ţărilor UE plus Mexic, Japonia şi Coreea de Sud), cu un procent de 8% - de patru ori mai redus decât media din ţările analizate. În privinţa asigurărilor medicale situaţia este mult mai tristă, ponderea românilor care deţin o astfel de poliţă scăzând către 4-5%. Cu toate acestea, mai bine de 80% din români ar fi dispuşi să apeleze la serviciile unui spital privat în caz de îmbolnăvire în timp ce 56% din ei au şi făcut-o în ciuda costurilor semnificative, potrivit studiului Medibus realizat de Mednet.
Nu sunt bani
Un reviriment al pieţei asigurărilor nu se va putea întâmpla însă decât o dată cu majorare