Clientii de top cu conturi semnificative in banci au devenit mai optimisti in 2010, optand pentru o diversificare a portofoliului de investitii, atat la nivel de clase de active, cat si atunci cand vine vorba de valutele preferate. Carmen Vineroiu, sefa diviziei de vanzari pe wealth management din cadrul Citibank Romania, a explicat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro cum s-au schimbat preferintele clientilor de top in materie de investitii.
Daca in 2009 si 2010, doi ani de recesiune si incertitudini, persoanele din Romania cu averi considerabile au preferat sa evite orice risc si sa isi plaseze banii in instrumente cu venit fix, acum acestia devin mai increzatori.
“Daca facem o comparatie cu 2008, se evidentiaza acum o tendinta de diversificare in vederea reducerii riscurilor, cu plasamente in produse de investitii diferite ce variaza de la 10.000 de dolari pana la cateva milioane de dolari. Se observa o nota de optimism la nivelul clientilor si faptul ca acestia opteaza pentru o diversificare a portofoliilor, nu se mai limiteaza la investitii in depozite si titluri de stat, ci exista apetit si pentru fonduri de investitii sau depozite structurate”, a declarat Carmen Vineroiu (foto).
Ea a explicat ca fiecare client are nevoi unice care influenteaza preferintele pentru un anumit tip de produse. Astfel, analiza unor factori precum orizontul de timp pe care clientul doreste sa investeasca, nivelul de cunostinte si experienta ale clientului, nivelul veniturilor si al cheltuielilor, reprezinta elemente cheie in determinarea mixului de produse potrivite fiecarui client in parte.
Citibank ofera clientilor sai o gama variata de fonduri mutuale prin intermediul colaborarilor cu Pioneer Investments si ING, iar reprezentantii bancii sa afla in discutii si cu alte case de fonduri de investitii de pe plan international. “Vrem sa diversificam si